Egyre többen keresnek meg ezzel a kérdéssel e-mailben. Már nem csak az orvosok, hanem nővérek, gyógytornászok, pszichológusok, és tanárok is.

A legpraktikusabb ha összefoglalom, akkor nem kell egyenként megválaszolnom a sok e-mailt.

Alapvetően kétféle módon lehet kijutni:

I, Fejvadász cégeken keresztül.
Ők főleg orvosokat keresnek. (ha valaki ismer olyan cégeket akik nővéreket és paramedicalis személyzetet toboroznak, egy kommentben írja már meg!)
Az ilyen cégek általában egy fix keretösszegből gazdálkodnak. Ebből kell kihozni a toborzás költségeit, kiutaztatásokat, a nyelvtanfolyamot és persze hasznot is szeretnének.
Elég sok ilyen cég működik, az ő helyzetük is egyre nehezebb.
A gazdasági válság ide is betört, igen nagy megszorítások vannak. Ebből következik, hogy azokat a fejvadász cégeket részesítik előnyben akik olcsóbban oldják meg. A probléma csak az, hogy ez már a nyelvoktatás minőségének rovására mehet. Márpedig a nyelvet TUDNI KELL!
Fejvadász cégen keresztül való kijutás előnyei:
Akkor vágsz bele a nyelv tanulásba (amit az adott megye finanszíroz és még igen jelentős ösztöndíjat és költéség térítést is fizet), amikor már van egy szerződésed egy megyével. (ez még nem biztos, hogy konkrét helyet jelent, megyén belül akárhova helyezhetnek.)
Majdnem mindent elintéznek helyetted, gyerekeknek iskola, óvoda keresés, beíratás, bérlakás keresés (ha kell előre le is foglalják.) Mindig megígérik, hogy a nem orvos házaspárnak is segítenek munkát keresni, de ennek ne dőljetek be. Részemről senkit nem ismerek senkit akinek szereztek volna állást.
(Ezt érdemes mérlegelni, mert elég nagy a munkanélküliség. Nem orvos házaspárnak nehéz lesz munkát találni. Néhány házasság erre már ráment.)
Hátrányai: Elesel a bértárgyalás lehetőségétől, kicsit irányítva vagy, nem igen tudsz összehasonlítani.

néhány ilyen lehetőség:
http://www.medicarrera.com/index.html (ők az a bizonyos Barcelonai szervezés)
juditsonnenschein@hotmail.com (én az ő szervezésében jutottam ki.)

II. Munkahely keresés egyénileg

1, Ehhez első lépésként el kell ismertetned a diplomádat, bizonyítvány kell arról,hogy megfelel az EU-s normáknak, illetve az adott ország elvárásainak.
Ilyen bizonyítványt még otthon kell beszerezni az EGÉSZSÉGÜGYI ENGEDÉLYEZÉSI KÖZIGAZGATÁSI HIVATAL-tól. (tanárok esetén nem tudom ki az illetékes) http://www.eekh.hu/index.php?option=com_content&task=view &id=68&Itemid=52


2, Ezután kell kérelmezni a svéd legitimációt
Az itteni működési engedélyt egy ANTSZ like intézetnél a SOCIALSTYRELSEN-nél kell megkérvényezni.
Itt még nem kérnek nyelvtudást, nincs rá jogalapjuk (ezt ők mondták).
Csak arról döntenek, hogy a végzettséged alapján végezhetsz-e munkát adott munkakörben Svédországban.
A weboldalukról megtudható minden és letölthető a szükséges formanyomtatvány: http://www.socialstyrelsen.se/en/Licensing/Euleginfoeng.htm:
Postán be lehet küldeni és elég gyorsan döntést hoznak.
Postán küldik vissza a a legitimációról szóló bizonyítványt és az orvosok rögtön meg is kapják az a személyes kódot ami a receptíráshoz kell.

3, Állás keresés
Az állásinterjúk még mehetnek angolul, de csak akkor dolgozhatsz, ha megtanulsz svédül. (legalábbis az egészségügyben)
Hogy ki fizeti a nyelv tanulást azt nem tudom, de szerintem egyezkedés kérdése.
Nyilván ha valaki nagyon kell nekik, akkor abba hajlandók invesztálni.
Hogy milyen szintet követelnek meg az megyénként és szakmánként változó.
(Örebro megye a pszichiáterektől C1 nívót követelt, ami a régi rendszer szerint nagyjából felsőfok.
Velünk előszerződést kötöttek, hogy itt is itt lesz munkahelyünk, ha az általuk szervezett nyelvtanfolyamon részt veszünk, (indokolatlan hiányzás nem megengedett) és a Göteborgi Népfőiskola vizsgabizottsága előtt letesszük a vizsgát és elérjük a C1-t. )
Ne alapozzatok arra, hogy beszéltek angolul, mert fütyülnek rá.

Néhány oldal ahol állást lehet keresni:
www.dagensmedicin.se, www.lakartidningen.se, www.eniro.se,
www.jobguiden.se,www.monster.se, www.amv.sewww.poolia.se , www.manpower.se
www.offentligajob.se, www.framab.sewww.jobbet.sewww.proffice.se

Használjátok az RSS-t!!!

4, Nyelvtanulás
Magyarországon:
http://www.skandinavhaz.hu/language_courses_hu.html
(várom kommentben az ötleteket további otthoni svédtanulási lehetőségekre!)

Svédországban:
A tartózkodási engedéllyel rendelkezők (annak lehet ilyen, akinek itt munkája van vagy akinek itt svédorszgágban valaki garantálja az eltartását és fizeti utána a hozzájárulásokat.)

Pár hasznos oldal még:

http://www.sfi.su.se/om.htmlhttp://www.mah.se/templates/ExternalNews____14350.aspx
http://www.sesam.nu/?gclid=CL_rz4eA75oCFRQSzAodihs-uA
http://www.lingofriends.com/partner=sfi&lang=se&gclid=CNGd6KOA75oCFdWR3wodGnJWhttp://www.lingofriends.com/partner=sfi&lang=se&gclid=CNGd6KOA75oCFdWR3wod

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetskraftsinvandring/?awc

http://languagelanguage.com/se1/index.php?cPath=28_189&osCsid=fa83b00dd13c2b8eafa1f5b799e2008f

A bejegyzés trackback címe:

https://psycho.blog.hu/api/trackback/id/tr611162501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ginewer 2009.06.05. 10:02:40

Magyarországon merem még ajánlani a Katedrát, nekik jó a svéd oktatásuk.

almonda 2009.06.09. 00:41:26

Az angol valóban nem elég.

A 'C' szintü nyelvtudás az itteni érettségi szint. Nem rossz, ám ennél sokkal többet kell tudni ovosként, pláne pszichológusként - elvileg. S ehhez vannak ún. sjukvårdssvenska kurzusok.

(én felnöttoktatással is foglalkozom, s nemsokára kijövök egy web-iskolával, elképzelhetö, hogy svéd is lesz benne)

Pesten szíveszen ajánlom a legjobbat, K.E.-t, aki nyelvtanár és EU-s fordító, tolmács - szívesen megadom az elérhetöségeit, priviben.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.06.09. 02:56:19

@almonda:
Nem keverendő össze az itteni SFI féle C szint az Euro/Europro C1 szinttel.Tölünk psychiaterektől ezt a C1-t követelték meg.

Europarådets nivåskala på SI´s språkskolor.
Det finns ett mycket bra och internationellt godkänt redskap i språkbedömning som kan ge en enkel kompass för våra studenter som heter Europarådets nivåskala. Syftet med dessa nivåskalor är att skapa en gemensam europeisk standard för språkliga nivåer.
Flertalet av SI´s skolor följer denna gradering. Du kan själv se efter var du befinner dig. Den ungefärliga tiden som vi bedömmer att det kan ta att gå igenom varje nivå, lite beroende av dina egna förutsättningar anges under varje steg. Du måste gå en kurs med 20 lektioner per vecka eller mer och att det ska vara ett europeiskt språk. För att ge ett exempel. Ska man anställa en lärare i Sverige i språk ska denna person ha motsvarande B2 nivå. Studerar du ca 32 veckor bör du kunna uppnå C1-C2 nivån. Vill du studera på ex ett universitet utomlands där all undervisning sker på landets språk ska du klara detta om du befinner dig på B2-C1 nivån.

Nivåbeskrivning:
A 1
Jag kan förstå och använda mycket enkla ord och fraser som har att göra med de mest grundläggande och konkreta situationerna i vardagslivet. Jag kan presentera mig själv och andra och ställa frågor om t ex namn, var och hur någon bor, var någon jobbar och jag kan själv svara på liknande frågor. Jag kan kommunicera hjälpligt på ett mycket enkelt sätt om samtalspartnern talar långsamt och tydligt och är beredd att hjälpa mig.
Tid ca 4 veckor.
A 2
Jag kan förstå fraser och de vanligaste orden som har att göra med personliga förhållanden (t ex mycket grundläggande person- och familjeinformation, shopping, närgeografi, arbetssituationen). Jag kan kommunicera i enkla och vanemässiga sammanhang och kräver ett enkelt och direkt utbyte av information om vardagliga ämnen och aktiviteter. Jag kan använda ett antal fraser för att på ett enkelt sätt beskriva min familj och andra människor, hur jag lever och bor, min utbildningsbakgrund och mitt nuvarande eller senaste jobb.
Tid ca 4 veckor.
B 1
Jag kan förstå huvuddragen i tydligt standardspråk som berör kända förhållanden som man regelbundet möter i arbetet, skolan och på fritiden. Jag kan hantera de flesta situationer som kan uppstå under resor i ett område där språket talas. Jag kan oförberedd ge mig in i samtal om ämnen som är kända och som är av personligt intresse eller berör det vardagliga livet (t ex familjen, arbetet, resor). Jag kan länka ihop fraser på ett enkelt sätt för att beskriva erfarenheter och skeenden, mina drömmar, förhoppningar och mål. Jag kan ge skäl och förklaringar till mina åsikter och ambitioner.
Tid ca 5 veckor.
B 2
Jag kan följa huvuddragen i komplexa texter om konkreta såväl som abstrakta ämnen. Inom mitt specialområde förstår jag även fackdiskussioner. Jag kan kommunicera med så pass hög grad av ledighet och spontanitet att ett samtal med en infödd samtalspartner förlöper i stort sett problemfritt. Jag kan uttala mig klart och detaljerat om ett stort antal varierande ämnen, jag kan förklara min ståndpunkt i en problemsituation och kan diskutera olika lösningars för- och nackdelar.
Tid ca 6 veckor.
C 1
Jag kan läsa en stor mängd krävande, även längre, texter och är medveten om både konkret och underförstått innehåll. Jag kan uttrycka mig nästan helt spontant och obehindrat; det händer mycket sällan att jag uppenbart letar efter ord. Jag kan använda språket flexibelt och effektivt för sociala och yrkesmässiga ändamål. Jag kan uttala mig klart och välstrukturerat om komplexa sakförhållanden, jag kan ge utförliga beskrivningar eller rapporter och kan väva samman punkterna språkligt och innehållsmässigt.
Tid ca 6 veckor.
C 2
Jag kan utan problem förstå så gott som allt som jag hör eller läser. Jag kan återge sakförhållanden och argument ur olika skriftliga eller muntliga källor i en sammanhållen framställning. Jag kan uttrycka mig i så gott som alla situationer spontant och helt flytande; jag kan förstå och använda stilvariationer och andra finesser (t ex ironi). Mitt språk är korrekt och varierat och jag har utvecklat en personlig stil.
Tid ca 5-9 veckor.

B1 - Alapszintű Euro és EuroPro nyelvvizsga
Alsó középhaladó szintű nyelvtanulóknak ajánljuk, akik bizonyságot szeretnének nyerni nyelvtudásukról, vagy meg szeretnének ismerkedni a vizsgarendszerrel, és gyakorolni szeretnék a vizsgatechnikákat. Kiváló alapozásul szolgál mindazoknak, akik később magasabb szintű Euro vizsgát szeretnének tenni. Teljesértékű, államilag elismert alapfokú angol és német vizsga, melyet számos munkahelyen is elfogadnak.
Bővebben az Euro/EuroPro B1 nyelvvizsgáról.

B2 - Középszintű Euro és EuroPro nyelvvizsga
Felső középhaladó szintű nyelvtudással rendelkező tanulóknak ajánljuk, akik a felvételihez, diplomához nélkülözhetetlen nyelvvizsga oklevelet kívánnak szerezni. A hazai munkahelyek többségén szintén B2 szintű nyelvtudást, középfokú nyelvvizsgát várnak el.
Bővebben az Euro/EuroPro B2 nyelvvizsgáról.

C1 - Felsőszintű Euro és EuroPro nyelvvizsga
Felső haladó, akár az anyanyelvi szintű nyelvhasználatot megcélzó nyelvtanulóknak ajánljuk, akik a legszélesebb körben elismert szintű nyelvtudásról szeretnének oklevelet szerezni. A C1 szintű nyelvvizsga maximális pontszámot jelent a hazai egyetemi felvételiken, de általában ezt követelik meg külföldi egyetemi tanulmányokhoz is. Munkahelyeken idehaza és külföldön széles körben elfogadják.
Bővebben az Euro/EuroPro C1 nyelvvizsgáról.

A nyelvvizsga-rendszer szintjei az Európa Tanács hatfokú skálájának megfelelően
Az Európa Tanács szintjei Euro és EuroPro szintek
C2 Mastery
C1 Operational Proficiency - Euro / EuroPro C1
B2 Vantage - Euro / EuroPro B2
B1 Threshold - Euro / EuroPro B1
A2 Waystage
A1 Breakthrough

TUNYA 2009.06.12. 00:31:30

Nem akarok senkit elkeseríteni, de ha nem vagy politikai vagy háborús menekült, vagy nem vagy orvos, akkor nem fog itt senki állást kapni! Ildi csak vedd példaként a férjedet egy igen keresett és piacképes diplomával rendelkezik, tapasztalata is volt (legalábbis gondolom), és ennek ellenére is milyen nehezen kapott itt munkát....Svédország nem jó úticél a munkát keresőknek szerintem, mert nincs nagyon hiány semmiből az orvosokon kívül.....

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.06.12. 01:19:23

Igy igaz, ez azért már kiderült a blogomból.
A sok menekült, már aki akar dolgozni egyáltalán, elvitte már az utolsó utcaseprő állást is.Nagy a munkanélküliség és itt sem teljesen reálisak finoman szólva a statisztikák. A nyelvoktatáson éveket ellebzselő arabokat ázsiaiakat is beleszámilják a dolgozok közé. Igaz kapnak is érte ösztöndijat, hogy nem az utcán lógnak, henm hajlandók beülni néhány évecskére svédet tanulni. Gyümölcs sali készités közösen, zászló rajzolgatás, éneklés stb Ja és a legfontosabb: a tanar hazamegy 10-kor is kiadja, hogy maradjanak 2-ig és eget arbete ( önálló munka.) Szabolcs járt oda, tehát saját tapasztalat.)
A posztot azért irtam, hogy ne kelljen egyenként megválaszolnom a kérdéseket. Aki eddig megkeresett e-mailben állás ügyben az meg is kapta a lehangoló informátiót, hogy nincs túl sok remény itt állást kapni. Közvetett info ugyan, de Norvégiában több a munka. Karlskogából sokan járnak át dolozni.

almonda 2009.06.14. 00:22:43

Ildi, kösz a listát... valóban, számotokra - nyilvánvaló okokból - magasabb nyelvi szintet határoznak meg.

Nyelvvizsga - a magyar értelemben - itt nincs, hanem a gimis nyelvoktatás szintjei felelnek meg az auorópai standardnak, vagyis ha itt egy gimnazista megcsinálja pl. a B, C stb. angol kurzust és vizsgázik belöle - az ugyanazt a szintet jelenti másutt is.

Sajna a magyar gimis nelvtanítás a mai napig elmarad a kívánatostól, a Rigó utca meg úgy rossz, ahogy van. (sose volt jó)

almonda 2009.06.14. 00:24:45

Tunya, Te mit tanulsz / dolgozol, hogy ilyen pesszimista vagy? :)

TUNYA 2009.06.15. 14:38:03

Én egy EU-s program keretében vagyok idekiin Svédországban egy évet (idestova ez már a 10. hónapo idekinn) és egy Fritidsgårdban "dolgozom", mint Fritidsledare! Nem tudom, hogy te itt élsz e vagy beszélsz e svédül, egy ifjúsági központban szabadidős tanár tulajdonképp, nehéz lefordítani magyarra mer egyik sincs otthon!
Nem pesszimistának mondanám magam, inkább realistának, mert azért 10 hónap alatt hall és lát egysmást az ember és tényleg ez a helyzet, a svédeknek az orvosokon kívül nincs szükségük diplomás munkaerőre, mert a saját egyetemeik kitermelik ezt a réteget, a fizikai munkát (betanított részét) meg odaadják Hassnaéknak!
De most őszintén, ha Te is Svédországban élsz ezzel uúgy tisztában kell lenned, mint Nekem....

czelfrida 2009.06.17. 13:32:39

kedves ildikó!

eltaláltam a blogodra, mert édesanyámmal éppen svédország felé tartunk - igaz, még csak gondolatban. ő pathológus, és már bent is van az önéletrajza egy közvetítő cégnél (sőt, már itthoni interjú és referencia kérés is volt), de azért monitorozzuk a különböző lehetőségeket. a hölgy, aki téged szervezett svédországba, a fenti email címen direktben megkereshető? vagy ő is egy közvetítő cégnél dolgozik?
köszönöm, ha válaszolsz!
minden jót,
ágnes elfrida

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.06.17. 19:20:40

@czelfrida:
Sonenschein Judit hosszú évek óta foglalkozik közvetítéssel, saját vállakozás keretein belül. A megadott e-mail címre írjatok, és küldjetek angol nyelvű CV-t. Úgy hallottam van is folyamatban éppen egy csoport.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.06.28. 23:42:44

Most botlottam bele ebbe a közvetitő cégbe, eddig még nem hallottam róluk.

www.paragona.com/index.php?id=3045

Ha valakinek van/lesz tapasztalata velük, várom az infó-t egy kommentben.

lolali 2009.06.30. 12:16:55

Az én tapasztalataim nem túl jók a paragonával kapcsolatban. Irtunk nekik kb.2 hónapja, regisztráltunk, stb, de semmiféle visszajelzést nem kaptunk. Lehet hogy egyedül vagyok ezzel, de én elvárom egy ilyen tevékenységgel rendelkező cégtől, hogy legalább visszajelezzenek, hogy rendben minden, megkaptuk a cv-t, majd ha találunk állást, értesítünk. Nem szeretem a csupa negatívat, ugyhogy légyszi írjon még valaki pozitívat is!
:)

czelfrida 2009.07.01. 18:08:09

@lolali:
szia! mondok pozitívat: édesanyám regisztrált hozzájuk, másnap feleltek, küldtek mindenféle anyagot, cv-mintát, és hétvégén megy édesanya interjúra. vagyis eddig minden "menetrendszerűen" zajlik náluk. nem tudom, nálatok mi történhetett... :(
egyébként amit már tudunk, hogy náluk nem egy egyszerű interjú van, hanem egy ún. "mapping day", 10-17 óráig tart, adnak egy ebédet, van benne pszichológiai teszt, nyelvi kompetencia mérés (vagy vmi ilyesmi), előadás a cég működéséről, személyes interjú.
majd mesélek bővebben jövő héten, ha érdekel.

ja, és ami érdekes: nekünk a medicarrerával van érdekes tapasztalatunk. minden gyönyörűen ment az elején, édesanya regisztrált, válaszoltak, interjú sőt a referencia-kérés is megvolt... és ott egyszer csak megállt. azóta semmi jel tőlük az égvilágon. persze lehet, hogy történik a dolog, csak mi nem tudunk róla :)

eyébként szerintem a paragonának érdemes még egyszer nekifutnotok, vasárnap (július 5.) lesz az interjú pesten, addig még el lehet küldeni a cv-t!

egyébként őszintén: én azt hittem, egyszerűbb lesz egy orvosnak munkát találni svédországban. pláne hogy a cégek hirdetik maguka agyba-főbe...

czelfrida 2009.07.01. 18:09:08

@szil5:
köszönöm az információt!

lolali 2009.07.01. 22:19:19

@czelfrida: Hú, kedves czelfrida! nagyon köszönöm az információt, lehet, hogy egy életen át hálás leszek neked! Már küldjük is megint a cv-t, remélem én is, hogy valahol csak elkeverték az anyagunkat.. A medicarreráról pedig rengeteg jót hallottam,biztos olvastad te is a Závoczky család történetét...
egyébként amilyen pechesek vagyunk, mindig kifogtuk a nehezített verziót, amikor a fejlődésünkről volt szó. Szerintem most is az a helyzet, hogy válság van, és nincs megrendelője(kórházak,állam)a fejvadász cégeknek. Erősen gondolkodnak a svédek, hogy hová tegyék a pénzüket..

czelfrida 2009.07.02. 08:16:14

@lolali:
akkor örülök!!! remélem, összejön! majd találkozunk svédországban :)
pontosítok kicsit az infón: szombat-vasárnap a mapping day, de szerintem még akkor is belefértek az időbe!

nem hallottam a závoczky családról, de jó hallani, hogy mégis működik a medicarrera :) végülis onnantól, hogy megvolt az interjú, túl sokat már úgysem lehet tenni, csak várakozni türelemmel.

igazad lehet válsággal kapcsolatban. illetve abban is, hogy fejlődés csak nehezített pályán valósulhat :) és ez talán nem is pech, hanem törvényszerűség.

no, bárhogy is, sok sikert nekünk!

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.07.02. 08:53:29

@czelfrida:
@lolali:
Várom a részletes beszámolót a mapping day-ről. Ha kerekre sikeredik akár egy posztba is kiemelem.

Itt olvasható a Závoczky család írása a medicarerras szervezésről.

psycho.blog.hu/2008/10/18/minden_ut_svedorszagba_vezet_kis_kerulovel

czelfrida 2009.07.02. 10:07:58

@szil5:
küldeni fogom! és természetesen kiemelheted, ha úgy ítéled, hogy kerekre sikerül :)

köszönöm a závoczky család történetét, jó volt olvasni. sajnos mi egyelőre a study tour-ig sem jutottunk el, ami a referencia kérést követi elvileg. azért rossz ez, mert közben fogalmunk sincs, mi történhetett, hiszen semmiféle jelzést nem kaptunk tőlük már kb. 2 hónapja. ráadásul úgy, hogy egy udvarias levélben rá is kérdezett édesanyám, de semmi válasz. ez a bizonytalanság pedig nem jó érzés ezért is néztünk másik hasonló cég után.

laci08 2009.07.04. 10:25:34

@szil5:
Kedves @szil5!

Sonnenschein Juditnak magyarul, vagy angolul lehet irni? A nevebol es az email cimebol nem derult ki.
Koszonom.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.07.04. 10:59:18

@laci08:
Juditnak magyarul, de mivel a CV-ket továbbitja a munkaadók felé angol nyelvű CV-t kell mellékelten elküldeni.

lolali 2009.07.04. 18:43:19

@szil5: Nos,egy hangyányit le voltam maradva, és ezuton is elnézést, ha valakit emiatt félreinformáltam, vagy a paragonának ezzel kárt okoztam. Tehát anno, amikor bejelentkeztünk paragonához, kaptunk visszajelzést, sőt, az ő általuk összeállított cv formátumot is ki kellett tölteni, majd azt is visszaküldeni.Csak a párom felejtette el mondani nekem, hogy mindez sinen van.

Ami érdekes az ügyben az az,hogy most írtunk nekik levelet,hogy tényleg jönnek-e, és hogy van-e rá lehetőség, hogy mi is beszáljunk. Ezen a ponton derült ki, hogy a saját cv formátumot, amit már elküldtünk, azt nem mentették el, ezért sajnos, kimaradtunk az egész szervezésből.
Most nagyon nagyon szomorú vagyok...

czelfrida 2009.07.05. 13:44:43

@lolali:
lolali! annyira sajnálom!!! lehet, hogy buta ötlet, és talán nem is kivetelezhető, mert ott minden lengyelül zajlik, de esetleg egy varsói mapping day? ahogy néztem a honlapon, a közeljövőben csak ott lesz... vagy esetleg megkérdezni őket, hogy nem jönnek-e még a nyáron budapestre. ne adjátok föl!!!

lolali 2009.07.05. 14:00:17

@czelfrida: Kedves tőled, tényleg jól hangzik az ötlet. Meglátjuk, mit tehetünk,mert ezekre a mapping day-ekre csak a meghívottak mehetnek. Agnieska pedig azt írta, hogy augusztusban Budapesten ujra lesz valami. Nem tudom.
De mesélj már, hogy milyen volt a meeting! Akár az e-mail-emre is küldhetsz levelet! Édesanyádnak mi is a foglalkozása?

czelfrida 2009.07.05. 14:08:27

@lolali:
add meg az email címed! gyanús volt nekem ez a sok varsói időpont - gondoltam, hogy jönnek még budapestre. de akkor végülis nem veszett el az ügy, csak egy hónappal eltolódik :)

még nem sokat tudok a meetingről, most épp ebédszünet van, és már túl vannak egy svéd nyelvleckén. azt mondta édesanya, hogy már el tudja mondani svédül, hogy ő kicsoda, honnan jött, mi a foglalkozása :)
egyébként pathológus.
majd este kifaggatom, és akkor írok egy hosszabb beszámolót róla.

czelfrida 2009.07.05. 18:42:28

@szil5:
mapping day, avagy a lengyelek semmit nem bíznak a véletlenre (budapest, 2009. július 5.)

előrebocsátom, hogy nem személyesen éltem át az élményeket, de első kézből, édesanyámtól valók az információk.

előzetes tudások a mapping day-ről (ezeket email-ben írták meg a lengyelek):
két csoport, mindkettő programja ugyanolyan elemekből épül föl, csak a sorrend más: regisztráció, nyelvlecke (nyelvi kompetencia mérés), előadás a cég működéséről, pszichológiai teszt, személyes interjú.

megérkezés után regisztráció, a lengyelek kedvesek, adnak tollat, kitűzőt, nyakbaakasztót, kávét, teát. a két csoportban összesen kb. 16 orvos, a legkülönbözőbb szakorvosok: ortopéd sebész, belgyógyász, sürgősségi orvos stb. (és egy szem pathológus.)

az első 3 óra svéd nyelvlecke. mégis csak svédország lehet a legnépszerűbb a magyar orvosok körében, mert bár a cég norvégiába és dániába is közvetít, a svéd nyelvleckét tartották fontosnak. a tanárnő magyar, a kurzus végén mindenkinek el kell mondani svédül néhány dolgot magáról: hogy hívják, honnan jött, milyen orvos, van-e családja.
ezzel el is telik a délelőtt, utána ebéd, húsleves, gombás ragu rizzsel és krokettel, ásványvíz :)

ebéd után cégismertető, a menet teljesen hasonló, mint a medicarreránál: referencia, study tour a célvárosba, szerződés, nyelvtanfolyam, csomagolás, költözés.
a nyelvtanfolyam varsóban van egy campusban, minden orvosnak külön szobája van, de közös a fürdőszoba és a konyha. 700 euro a havi térítés, adóköteles. csak hétköznap biztosítják az étkezést, hétvégén nem, de bolt van a campus területén, a konyhában lehet főzni. a nyelvtanfolyam a 3 hónapos, de már előtte megkezdődik egy alapozás online (skype).
a tanfolyam után kis idő itthon, aztán munkábaállás.
minden költséget fizetnek, segítik a munkavállalót mindenben. (egy kis plusz információ azoknak, akiknek iskolás korból kinőtt gyermekük van, akit viszont szeretnének magukkal vinni: rá nem vonatkoznak a költségtérítések. tehát ő nem jogosult a nyelvtanfolyamra, repülőjegyre, és a költözéshez szükséges papírokat magának kell intézni (letelepedési engedély stb.)

a harmadik etap a pszichológiai teszt, 300 kérdésből áll. semmi ördöngősség, 20 kérdésenként ismétlődő kérdések másként megfogalmazva, gondolom avégett, hogy az ember konzekvensen ugyanazokat a válaszokat adja-e. (sajnos nem értek tesztekhez...)

a személyes interjú kb. 20 percig tart, jó hangulatú, a "miért éppen skandinávia?" kérdéstől a "szeretné-e magával vinni a hullámos papagáját?"-ig bármi előkerülhet.

ami viszont esetükben fontos: mivel ők norvégiába és dániába is közvetítenek, megkérdezik, hogy ki melyik országot preferálja. édesanyámnak pl. most egy norvégiai pathológus állásról beszélt az interjúztató hölgy. ezt csak azért mondom, hogy aki nem ragaszkodik kifejezetten svédországhoz, annak azért megnőhet a lehetőségek száma.

jövő héten fognak jelezni, hogy sikeres volt-e a mapping day, kiértékelik a tesztet stb., és ha igen, utána kezdik ajánlani a munkavállalót a kórházaknak.

remélem, hamarosan a fejleményekről is tudok majd mesélni :)

ui.: édesanyám beszélgetett egy kollegájával, aki ott volt a mapping day-en, ő egy évvel ezelőtt küldte el az önéletrajzát a medicarrerának, és azóta sem kapott választ. vagyis mindenhol van mindenféle történet.

lolali 2009.07.06. 22:05:54

@czelfrida: köszi a részletes beszámolót, igazán érdekes volt.
Nem igazán értem ezt a támogatás dolgot(nyilván itt magadról beszéltél amikor az iskolából kinőtt gyerekről szóltál). Ha az orvosnak a házastársa is megy, akkor annak a nyelvtanolyamát sem állják, és a letelepedési engedélyt neki is magának kell intézni?
És mégegy kérdés: magát a lakáskeresést, lakbérlést, személyes holmik szállítását, ovoda, iskola stb keresést, házastársnak munkát keresni, stb magunknak kell intézni, vagy segítenek?
Mégegyszer köszi a bőséges infót!!

czelfrida 2009.07.07. 11:40:35

@lolali:
szia!
igen, az én kategóriámra gondoltam. erre a medicarreránál nyitottabbak voltak, ott azt mondták, hogy nekem is térítenek mindent, mint családtagnak.
a paragona a nyelvtanfolyamot csak az orvosnak fizeti. a honlapon is az van, hogy a házastársnak és a gyerekeknek online nyelvtanfolyam van. a letelepedési engedélyt szerintem intézik. erre a házastárs-dologra mindenképp kérdezzetek majd rá, ha mentek mapping day-re, nálunk nincs házastárs a családban :) úgyhogy arról hiányosak az infóim...

ó, és azt elfelejtettem beleírni a beszámolóba, hogy egy hazautazást fizetnek a nyelvtanfolyam alatt. ez is nyilván azért van, mert egyedül vesz részt az orvos.

a többit intézik, ugyanúgy mint a medicarrera: lakáskeresés, bérlés, óvoda, iskola. viszont a házastárs munkakeresését egyik ilyen cég sem vállalja, úgy tudom. ők sem.
agnieszka azt mondta, hogy abban tudnak segíteni, hogy kinek milyen papírra van szüksége és mi a menet, de magunknak kell koordinálni.

ez van erről a honlapon:
- online language training for spouses and children
- applying for residency in the new country
- attaining the required medical authorizations
- finding initial housing
- finding schools and/or kindergarten for children
- organising the physical move (furniture, etc)
- support in how to find a job for your spouse
- assistance in other practical issues and questions
- organisation of alumni activities for medical professionals that have completed our training programme

szóva náluk ennyivel csorbább a szolgáltatás. meglátjuk, milyen hatékonysággal közvetítenek. nálunk egyelőre mindenképp ők a nyerők még ennek ellenére is, hiszen a medicarrera mintha eltűnt volna a föld színéről :)

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.07.07. 16:23:08

Nagy a harc a megbizásokért a közvetitő cégek között. A lenygelek elég nagy forgalmat bonyolítanak már régóta. Eddig főleg a dél-keleti megyékbe, Kalmár) hoztak ki rengetek lengyel orvost.Állítólag valamiféleképpen az ottani önkormányzatokkal koprodukcióban szervezik a nyelv és "svéd eü kultura" oktatást. Ezért tudják olcsóbban megoldani mint a többi cég. Az kap megbízást aki olcsó, pláne manapság, mert bizony begyürüzött oda is a válság. Ezért csökkennek a hozzátartozóknak nyújtandó szolgáltatások. A nyelvoktatás szintjéből viszont nem lehet engedni. Bármily furcsa mostanában elég külföldi orvos elennes hangulat van(talán már kicsit csökkent) Írtam már erről a blogban. Felelős hivatalnokok jelentették ki a TV_ben, hogy a nylevtudás elégtelensége miatt a külföldi orvosok veszélyeztetik szegény svéd betegek életét. Ugyanaz a jól bevált recpet: gazdasági válság,-elégedetlen emberek- bünbak keresés. Cirkusz a népnek. Ismerős, nem? Az hogy a lengyelek terjeszkednek és már a magyar orvosokat is ők viszik ki, nekem új volt.

lolali 2009.07.07. 19:52:27

@czelfrida: köszi az infót,és hogy felhívtad a figyelmem a honlapra. Bár az ilyen bemutatkozó írások elég esetlegesek, ezért kérdeztem rá nálad.
üdv lola

lolali 2009.07.07. 20:02:39

@szil5: A kérdés az szil, hogy ez a bűnbakkeresés mennyire lesz hasznos a svédeknek. Hiszen már igy is innen onnan hallom, hogy szállingóznak el(norvégiába, amerikába,stb.) a még megmaradt svéd orvosok.Plusz a külföldiek is gondolkoznak a dolgon.Ha van egy csöpp sütnivalójuk, akkor nem vágják maguk alatt a fát mint itt Rátótfalván. Miért lesz jó nekik, ha nem marad orvosuk?

Valamiért mégis az a benyomásom, hogy a végére megoldják ezt az egész válságosdit és nem lesz náluk ez a tétlenkedés mint Mo.-n. Másként miért tartanának ott ahol tartanak? Vagy teljesen rosszul látom a dolgot? Neked mi a véleményed erről?

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.07.07. 20:12:48

Hát igen, maguk alatt vágják az biztos. Mi 15-en voltunk egy csoportban pszichiáterek, akik egyszerre jöttünk ki. Kb a fele már tovább állt valamerre. Norvégia, alapellátás, bérorvos, magán orvos stb. Nagyjából ezek a lehetőségek. Saját orvost nem tudnak produkálni a kihozottakat meg nem tudják megtartani. Nem tudom mi lesz a vége, de hogy nagyot kell változtatni az biztos.

czelfrida 2009.07.08. 14:22:06

@lolali:
nem azért mondtam a honlapot, mert azt feltételeztem, hogy nem nézted meg :) csak pl. ez az online-dolog nekem is elkerülte a figyelmemet első olvasatra, és csak miután kérdeztél, akkor olvastam el figyelmesebben.
biztosan amiatt nem viszik az egész családot nyelvtanfolyamra, amit szil írt: nagy a verseny, ők így tartják alacsonyabban a költségeket. még mindig jobban járnak egy hazalátogatás finanszírozásával, mint ha egy egész családot etetnek-tanítanak-szállásolnak 2.5-3 hónapig.

egyébként édesanya ma kapta a telefont, hogy - bár a nyelvi órán nem szerepelt kiemelkedően, de mivel a szakmája nem kívánja meg a tökéletes-tökéletes nyelvtudást, hiszen ő beteggel maximum aspirációnál érintkezik - küldik az önéletrajzát a norvég kórházba. vagyis ebben is igaza van szilnek: nagyon fontos a nyelv! a lengyelek komolyabban veszik az elbírálásnál a kompetenciát, mint gondoltam...

czelfrida 2009.07.08. 14:26:42

@szil5:
biztos nem lehet általánosítani, és persze én annyira nem is látok bele az egészségügybe, csak közvetve, de szerintem azt mindenképp mérlegelniük kell, hogy - nyelvi hátrányok ide vagy oda (egyébként ez IGAZ? tényleg ennyire "elégtelen" a külföldi orvosok nyelvtudása??? nehezen hinném ezt el...) - szaktudásban viszont milyen minőséget kapnak egy tapasztalt külföldi orvostól.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.07.08. 16:18:16

Azt kell mondjam vegyes a felhozatal, ami a nyeltudást illeti. Sajnos én is találkoztam olyanokkal, akik nagyon gyengén beszéltek. Én magam sem álltam, állok a helyzet magaslatán, különbözőek vagyunk. Én vért izzadtam mire kihoztam magamból valamit és szegény tanárnőmet is megizzasztottam rendesen , de itt vagyok és elboldogulok.
Azt javaslom, harcoljátok majd kint ki, hogy legyen valami fentartó nyelvi képzés is. Sajnos nekünk ilyen nenm volt. Egy idő után beáll egy lebutitott "konyhanyelv", ugy rutinból, amivel jól elboldogulsz egy darabig, de ha nem fejleszted, akkor egyszercsak visszafejlődsz. A folyékony primitiv beszéd még nem szinvonal. Szóval ezért harcoljatok majd kint. Vannak helyek ahol biztositjéák, van ahol nem.
Tanuléjatok rendszeresen új szavakat, bövítsétek a szókincseteket. Nekem van egy nagy mappám,amit állanodan cipelek magammal. Abban füzöm le összes elintézni valóimat, befutott laborokat és sok mindent. Ennek az első pár lapja amolyan szótár féle. Ha hallok egy új szót, jó kifejezést azonnal leírom , aztán otthon kikeresem.

czelfrida 2009.07.10. 18:14:53

@szil5:
engem nagyon érdekel a nyelv, már el is kezdtem ismerkedni vele, minden eshetőségre :)
úgyhogy szerintem lelkesedésből nem lesz hiány. mindenképp rá fogunk kérdezni a követő nyelvtanfolyamra - ha aktuális lesz. én sem szeretném, ha "megúszás" lenne a dologból.
egyébként most felerősödni látszik a norvég vonal, de még nem akarok semmit elkiabálni...

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.07.10. 22:39:07

@czelfrida:
Norvégia gyönyörü, jobbak a fizetések, rövidebb a munkaidő.Voltam ott is állás interjún csak úgy kiváncsiságból, nem sokkal azután hogy kiköltöztünk Svédországba. Ügyelet előtt és utáni nap szabadnap.Legalábbis azon a pszihátriai magán klinikán ahova hívtak. Érdekes volt a frissen megszerzett svéd tudásommal nyögni úgy, hogy a másik fél norvégul beszélt az interjun. Elboldogultunk, de beleizzadtam.
Ez volt szombaton, hétfőn hivtak, hogy küldjem át asvéd szerződésemet, lássák mennyivel tudnak kivásárolni a svédektől. Én mentem is volna, de a gyerekeimet nem lehet országról országra rángatni.Teljesen kiborultak, amikor megtudták, hogy játszom a gondolattal. Lehet hogy akkor kellett vclna rögtön lelépni, most már még nehezebb. A velem végzettek (svéd tanfolyam) közül már mentek tovább Norvégiába.
Ezek persze felületes infók az országról.
Jó lenne, ha a Norvégiában élő olvasóim (mert látom,hogy vannak)kommentelnének kicsit.

czelfrida 2009.07.11. 15:59:36

@szil5:
én is örülnék, ha írnának :) egyébként találtam egy blogot, egy norvégiában élő magyar család asszonya írja, nagyon jó, tele van praktikus információkkal.
sokat olvasgatok az országról, amióta kiderült, hogy lehet, hogy ott lesz munka édesanyának. nekem is úgy tűnik, hogy gyönyörű, és a számok alapján ott a legmagasabbak az orvos fizetések sakandináviában. külön nagyon tetszik, hogy nem eu-tagok, ráadásul úgy nem, hogy a kormány kétszer indítványozta a csatlakozást, de népszavazáson kétszer leszavazta a lakosság.
nagyon szívesen olvasnék még személyes tapasztalatokat az országról!
szil, sajnálom, hogy neked így alakult, de abban teljesen igazad van, hogy a gyerekeket nem szabad rángatni. talán majd ha kicsit nagyobbak lesznek...

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.07.11. 16:41:02

@czelfrida:
Megirnád a norvég blog cimét?!
Az én blogomon is találsz utibeszámolót és nagyon sok fotót. JObb oldalon legalul a témák szerinti keresésre kattintva, bejön egy cimke felhő és akkor kiválaszthatod az összes írásomat, ami Norvégiával kapcsolatos.

czelfrida 2009.07.11. 22:36:43

@szil5:
a blog elérhetősége: norvegmintas.freeblog.hu/
megnézem majd a te írásaidat is, köszönöm!

HAdrus 2010.02.23. 22:35:11

Hejhej! Pécsieknek illetve Pécs környékieknek ajánlanák svédtanulási lehetőséget: www.pecsinyelvtanfolyam.hu

Peter69 2010.07.14. 10:07:02

Hú gyerekek! Itt mindenki arról ír, hogy hogyan próbálkozik manapság. Nekem az lenne a gondom, hogy én most kezdtem a svédet tanulni és még kb 2-3 év, mire eljutok vele egy normális szintig - persze minden nap foglalkozom vele vagy 2 órát.
Gondoltam arra is, hogy önkéntes munkát vállalnék, mert pályát és életet szeretnék módosítani. Mivel Svédország már 25 éve nagy álmom, most már csak erre készülök.
Vagyis jól megtanulni svédül és valamilyen ott keresett szakmában elhelyezkedni, vagy önkéntes alapon kinti képzéssel, vagy 2-3 éven belül új szakmával és nyelvtudással. Eddig mérlegképes könyvelő voltam, 15 évig ezt csináltam nap mint nap. Most inkább a programozás felé hajlok ( főleg Java ) illetve a multimédia fejlesztő / webkészítő kategória felé. A második vonal egy kicsit közelebb áll hozzám, de az előbbit jobban fizetik :o)
Itt azt olvasom, hogy mindenki az egészségügyben dolgozik, másról nem is hallok. Van esély más szakmával is bekerülni, főleg, hogy idén leszek 41 éves? Valaki válaszoljon, aki ért hozzá.
Komolyan gondolom, hogy ez működhet valahogy. Kösz a kommenteket!

szabszi · http://psycho.blog.hu 2010.07.14. 10:42:54

@Peter69: szia, lehet :) en sysadmin vagyok, es igaz h kellett hozza majd 2 ev + 1000 jelentkezes + sved tanulas + marha nagy szerencse. fejlesztok mindig jol jonnek, de azt hiszem altalanossagban igaz h jobb szeretik a palyakezdoket, fiatalokat. en semmikepp nem ajanlanam - hacsaknem egyedulallo vagy, jokora tartalekkal - hogy kigyere es majd lesz valami alapon probalkoznal.

Peter69 2010.07.14. 13:01:02

@szabszi: Először is köszönöm a gyors választ! Sajnos nincs nagy tartalékom és nem vagyok egyedülálló. Ez hajt: 3 kicsi gyermekem és feleségem van. Az itthoni pénzből nem tudunk kijönni. Hajlandó vagyok bármit megtenni, megtanulni, hogy ők életük hátralévő időszakában boldogabban éljenek, mint én! Apa vagyok és csak ez számít! Jó a nyelvérzékem, mit bánom én, mennyit és hány nyelvet kell megtanulnom még. Vannak ismerősök odakint, svédek, talán tudnak majd segíteni. Vagy mi a helyzet a cégalapítással? Mi kell hozzá? Tudom, hogy abból is ki kell hozni a megélhetést. Senki nem ír erről. Mibe kerül egy kisebb lakás bérleti díja?
Mi a minimálbér és milyen adói vannak? Lakást venni nem tudok. ... A mi falunkból egy csomó ember dolgozik időszakosan külföldön, másképpen nem tudnak megélni. Talán érted a helyzetet. Mit számít most pl. 5 év?
Szerintem semmit. ... Bár kár, hogy a kedvenc országom így áll az uniós munkavállalókhoz. Tény, hogy a válság minden országot érintett és mindenki védi a saját környezetét. Mi is tele vagyunk románokkal, meg cigányokkal és kevesen tudnak ebből felzárkózni. Aki teheti, az menekül. Én eddig nem tettem, most talán ideje lenne.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2010.07.14. 13:39:30

@Peter69:
Peldak lakasberleti dijakra a mi kisvärosunkban:
www.hyresbostader-karlskoga.se/momentum?URL=http%3A//marknad.hyresbostader-karlskoga.se/s2.aspx%3Fpage%3DpgStart%26cmb_HouseForm%3D0%26cmb_RentLimit%3D0%26cmb_SeekArea%3D0%26cmb_SubGroup%3D0

Napi beväsärläs:
www.lidl.se
Itt is ez a legolcsobb.
Fizetesek:
www.lonestatistik.se/

Adohivatal weboldala:
www.skatteverket.se

Most többre nincs idöm, de ha ugyis tanulsz svedul, akkor elboldogulsz veluk.

szabszi · http://psycho.blog.hu 2010.07.14. 15:19:55

@Peter69: szia, megertem a helyzeted, de szerintem jobb ha a valosagot latod a munkalehetosegeket illetoen mint valami rozsaszint ami nem valos. En mindenkepp azt mondanam, hogy tanulj meg svedul, mert ha nincs szerencsed anelkul bizony nem fognak szoba allni veled. Az mindenkeppen jo ha van par referenciad amit megtudsz adni amit a munkakozvetitok feltudnak hivni. Az a baj, hogy 1-2 kiveteltol eltekintve ha nincs personnummered nem is tudsz regisztralni a kulonfele allaskereso helyeken, de mondjuk ha van svedorszagi ismerosod azert ez athidalhato. A cegalapitasrol ilyesmikrol nagyvonalakban kell talaljal infot a blogon, mert irtam rola. Ami a munkavallalohoz valo hozzaallast illeti, ez sztem barmelyik orszagra igaz, egyszeruen azert mert a fiatalabb konnyebben "alakithato" es kevesebb fizetest kell neki adni.

szabszi · http://psycho.blog.hu 2010.07.14. 15:31:07

K* blogmotor...szoval...nem akarlak elkeseriteni egybol, de sztem neked is jobb ha tobbe-kevesbe realis dolgokrol ertesulsz. En mindenkeppen javaslom, h tanulj svedul sebessen es ha mar fejlesztesre adod a fejed (meg ha ilyen boszme-re is mint a java :)) akkor szerezze lrola valami okj-s papirt. Mindenkepp kellenek referenciak, ha veletlenul erdeklodnek az ember utan, legyen kit felhivni. Personnummer szinten kell az allaskereseshez is, ha a sved(orszagi) ismeroseid kicsit rugalmasak ez megoldhato. Ami a munkaltatoi hozzaallast illeti manapsag ez a trend, barhol a vilagon hiszen a fiatal munkaero sokszor rugalmasabb, "alakithato" es nem utolsosorban torvenyszerint is kevesebbet kell neki fizetni.

Peter69 2010.07.15. 09:24:10

@szabszi: Köszönöm, ezzel a válasszal már ki vagyok békülve. :o) Tudom hosszú és nehéz út lesz. Remélem lesz hozzá elég erőm! Igen, olvastam a kötelező papírokról, de még van időm rá, MOST nem aktuális. A fiatal munkaerőnek nem mindig van meg az élettapasztalata és sosem dolgozott még hosszabb ideig főnöknek. Én először biztos csak valami béna melót kapnék, de túl könnyen barátkozom, ami jól jöhet később. És itt van a kutya elásva - mondom én innen a kis Ungern-ből. Kösz a segítséget!

Peter69 2010.07.15. 09:28:06

@szil5: Kösz a linkeket! "Ha ugyis tanulsz svedul, akkor elboldogulsz veluk." - ez tetszik! 1 hónapja kezdtem hozzá :o), de tényleg tanulok minden nap.
OK, megnézem és kihámozom. Van szótáram, majd összerakom, ez is jó gyakorlat! Tényleg kösz!

drboborjan 2011.11.10. 19:12:31

Szia. Én csak azt akarom kérdezni, hogy egy orvosi szakvizsga "ritkasága" mennyire könnyíti meg a munkalehetőség megtalálását. Nekem kettő van, egy gyermekgyógyászat, és "A gyermekneurológia."

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2011.11.10. 22:35:26

@drboborjan:
Nem tudom igazán, de minnél ritkább szakma, nyilván annál inkább nagyobb centrumokban lehet rá szükség.

Most indítok egy FB oldalt, ahova kapacitalom a többi itt dolgozó kollegát is. Több ember több info.

http://www.facebook.com/#!/pages/Skandin%C3%A1vi%C3%A1ban-dolgoz%C3%B3-magyar-orvosok/236078096416770
Esetleg dobd fel ide is a kérdést.

Állásajánlatok-Norvégia, Svédország 2012.06.14. 14:28:21

Álláslehetőség a HELSEBEMANNING segítségével!

A lillehammeri székhelyű sok éves munkaerő közvetítői tapasztalattal rendelkező Helsebemanning nevű cég szolgáltatásai, állásai 2012. májusától elérhetővé váltak a magyar orvosok számára is! A HelseBemanning az egyetlen teljes mértékben norvég tulajdonban lévő cég, amely kizárólagosan orvosok közvetítésére specializálódott! Szaktudás, rugalmasság áll a minden egyes pályázó személyére szabott közvetítési folyamat mögött.

MINDEN SZAKTERÜLETRŐL VÁRUNK JELENTKEZŐKET!!!

A HelseBemanning ajánlata magában foglalja a következőket:

• Állás norvég állami kórházban, versenyképes fizetéssel
• Határozatlan időre szóló munkaszerződés a próbaidő - 3-6 hónap - letelte után
• Információ, segítségnyújtás magyarul
• Ingyenes Magyarországi nyelvtanfolyam (családtagoknak is)-norvég
• Orvosi, szakorvosi regisztrációhoz információnyújtás
• Iskola, óvoda keresés gyermekeknek igény esetén
• Egyéb ügyintézés pl.: letelepedési engedély
• Egyéni igények figyelembe vétele teljes mértékben

Elvárások a pályázáshoz:
• Szakorvosi diploma, szakmai kompetencia
• Angol nyelvtudás
• Motiváció a norvég/svéd munkavállaláshoz-hosszú távra szólóan-illetve a Norvégiába/Svédországba költözéshez

Skandinávia egyik legdinamikusabban fejlődő cégeként szeretnénk ismertetni Önnel a cég által kínált lehetőségeket, ehhez kérem vegye fel a kapcsolatot Fazekas Eszterrel!

Elérhetőségei:
E-mail: eszter@helsebemanning.no
Mobil: + 47 903 61281

Svédországi, uppsalai irodánkkal szorosan együttműködünk; svéd állások iránt érdeklődök jelentkezését is fogadjuk!

Valamelyik skandináv nyelv ismerete esetén illetve authorizációval az adott országhoz helyettesítői állásaink is elérhetőek Norvégiában, Svédországban.

Várjuk a jelentkezését!

HELSEBEMANNING AS

Szegediné Ildikó 2013.07.21. 12:48:46

sziasztok,még új tag vagyok.Nagyon szeretném a segítségeteket kérni!Van Magyarországon egy Orange Munkaerő Közvetítő cég,aki a skandináv országokba közvetít ápolónőket.4 hónap intenzív szakmai és nyelvi képzést biztoít itthon,ha elvégzed a tanfolyamot akkor vizsga.Ha sikerül akkor 4 hét munka-2 hét szabadság itthon.Amiért a fizu 700-800 ezer ft között van.Ez egy álom munka álom fizetés.A bibi hogy még senkit sem találtam aki általuk jutott volna ki és kint is dolgozna.Kérlek benneteket aki tud erről a cégről,munkalehetősgrő valami információval szolgálni azt nagyon meg köszönném!!!!Ja majd el is felejtettem a 4 hónapra adnak havi 72 ezer ft ot amiből meg is kell élned itthon amíg el végzed a tanfolyamot

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2013.07.22. 00:40:33

Részemról még nem hallottam semmit, de továbbítottam a kérdést az itt dolgozó orvosok eü-sök felé. Jelentkezem.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2013.07.22. 14:13:48

Ezt tudtam meg:
"Tudok segiteni: egyik legjobb barátnőm végigcsinálta ezt a tanfolyamot, idén februártól. A nyelvoktatás színvonala hagyott kívánnivalót maga után, de a minimálbért is kifizették otthon, ahogy ígérték és most munkája is van. Itt dolgozik Norvégiában, mondom a nyelv miatt szenved, mert hát sokkal többet kellett volna tanitsanak, de dolgozik és megkapta az első fizuját is. Öregotthonokban és házibetegápolásban fogllakoztatnak ápolókat Norvégia nyugati partjainál (Bergen, Stavanger, Alesund környéke), és északon is volt aki állást kapott. A Svédországba kszülők annyival jobban járnak, hogy ugyanannyi fizut adnak mint Norvégiában, ott azért olcsóbb minden. A cég amúgy eredetileg litván, van egy norvég ága is."
Ha írsz az e-mail cimemere, akkor meg tudom neked adni az elérhetőségét annak aki a fentieket irta.

p.krisztián 2013.07.26. 15:14:34

Csatlakoznék az Ildikó kéréséhez.
Én 2013.07.24-én kerestem fel az Orange céget Bp-en. Az előzően elhangzottak ugyan azok.
Kissé félek a cég megbízhatóságától de lehet, hogy nem kéne.
Nagyon szeretnék kint dolgozni és élni, de kellene egy kis lelki segítség és bizonyosság a cég működéséről.
Kérlek téged, hogy számomra is küld el az információ forrás elérhetőségét amennyiben ez lehetséges.
Segítségedet előre is köszönöm.

p.krisztián 2013.07.29. 08:44:07

@szil5:
Kedve Ildikó
Kérném a segítséget.
Jelenleg Budapesten élek.
Nekem felnőtt szakmai felsőfokú szakápolói végzettségem van,15 év egészségügyi tapasztalattal.
Dolgoztam a mentőknél rohamkocsin,intenzív osztályon,CT-MR vizsgálóban,dialízisben,diabetológián és más osztályokon is.
Mennyire keresettek Svédországban a férfi szakápolók?
Több Radiológus főorvos barátom ment ki évekkel ezelőtt Svédországba dolgozni de sajnos megszakadt velük azóta minden kapcsolatom,és nem tudok senkitől tanácsot kérni.
Két apró gyerkőcöm van 4 és 2 éves.Szeretném nekik a jövőjüket biztosítani.
Én 2013.07.24-én kerestem fel az Orange nevű Munkaerő Közvetítő céget Bp-en.
Remek feltételeket ajánlott számomra remélem,hogy nem csak mézes madzag.
Kissé félek a cég megbízhatóságától de lehet, hogy nem kéne.
Nagyon szeretnék kint dolgozni és élni, de kellene egy kis lelki segítség és bizonyosság a cég működéséről.
Olvastam a blogban hogy vannak akik ezzel a céggel mentek ki Norvégiába dolgozni.

Ha van rá lehetőség valami közvetlen információ forrásra aki ezzel a céggel ment ki dolgozni akkor szeretném velük is felvenni a kapcsolatot.

Remélem tudnál ebben a kérdésben nekem segíteni.Segítségedet előre is köszönöm.

Tisztelettel ! Papp Krisztián

Email:pkrisztian13@gmail.com

Szegediné Ildikó 2013.11.02. 16:20:39

Sziasztok!Friss infót tudtam meg az Orange Munkaerő közvetítő cégről!Sajnos ez is egy olyan cég aki átveri a nővéreket akik hozzájuk fordulnak segítségért.Többen is jelezték nekem a felhívásra a facebookon hogy február óta járnak a tanfolyamra és már hónapok óta nem kapnak egy fillért sem,és senkit sem közvetítenek ki.Perrel fenyegetik a céget,mert lenyúlás az egész.Ez is megint csak átverés.Kérk mindenkit aki náluk jelentkezett ne bízzon meg bennük.Az ápolónők szövetsége is felhívást tett közzé hogy senki se jelentkezzen hozzájuk.

Mazsolaestade 2014.02.06. 18:36:58

@almonda:
Szia! Most találtam meg ezt a kommentet és nagyon érdekelne az elérhetőség. Megkaphatnám, ha ezt olvasod? Előre is köszönöm!

petraanyu 2014.03.03. 09:52:20

@p.krisztián:
Szia!
A MediCarrera szokott néha szakápoló állásokat feltenni.(még várakozunk a jelentkezésre,egyelőre nincs fejlemény)
Sajnos nem ismerek ápolót,aki velük ment ki,de Svédországban dolgozó ismerős pár találkozott olyan orvossal,aki így ment,mindennel meg voltak elégedve.
Várnék én is kommenteket tapasztalt ápolóktól,mivel a férjem is ki szeretne menni első ízben.Nálunk Norvégia is szóba jöhet,a egy gyerkőccel mennénk.Nekem laboros végzettségem van,laboros és kórszövettani munkatapasztalattal.

katonaagnes 2015.08.27. 14:46:23

@Szegediné Ildikó: Szia Ildikó, nem találom az a felhívást az ápolónők szövetségénél. Segítenél? Köszi
süti beállítások módosítása