szil5 2008.07.29. 18:11

Na ki viszi?

Mármint a beteget a másik kórházba.
Igen, megint dühös vagyok és nem értem.
A történet röviden:
Fiatal srác, I. tipusú diabetes-el. Nem mellesleg depressziós és időnként öngyilkos akar lenni.
Mint pl. most.
Nemrégen feküdt bent nálunk az osztályon. Akkor a "jól" beállított insulin kezelés mellett a vércukra 2,4 és 22 között ingadozott. Szóval nem az a stabil fajta.
2 napja hyperglykaemiás kómában bekerült a belgyógyászatra. Nem hajlandó használni az insulinját.
Ma sürgős psychiátriai konzíliumot kértek.  
Úgy döntöttem megfelel az ügy a kényszerkezelés itteni kritériumainak, ezért írtam egy Vårdintyg-t.  Közben felvettük a kapcsolatot Big Brother-ral  (a megyei koordinátor, aki diszponál az ágyak felett.)  A karlskogai osztály éppen zárva van, tehát Örebro vagy Lindesberg. Ez utóbbi lett a nyerő . Igaz szabálytalanul, mert a kimenőn levő beteg ágyára nem lehet fektetni, de most vészhelyzet van, mivel itt a nyár, ezért kivételt tettek.
OK, mondtam én, akkor mentő, mert mégiscsak egy súlyos cukorbeteg fiatalról van szó, akármi is történhet az úton, ami kb. 1,5 óra.
Na mint gondoltok mit válaszoltak? - hát persze hogy nem. Psychiátriai beteget nem szállítanak, meg különben is sok a dolguk. Nem maradt más hátra, a rendőrség szállítja.
Na ilyenkor nyílk ki a zsebemben a bicska.
Jämsteldhet (egyenjogúság), patient säkerhet (beteg biztonság)??? Miről is papolnak ezek itt nekem?  Törvényi szabályozás ide, törvényi szabályozás oda, amíg ezt meg lehet tenni egy beteggel, csak azért mert depressziós, addig ezek csak üres álságos frázisok.
Milyen jól érezheti magát egy depressziós beteg egy rendőrautóban, közszemlére kitéve a járókelőknek, mint egy bünőző.  Mi ez , ha nem megbélyegzés?  És a biztonság? Kiváncsi vagyok, hogy a szerv vajon mit csinál vele ha behypózik útközben. Majd akkor nyilván hív egy mentőt. Csak ne legyen túl késő.
Fel nem foghatom, hogy a demokrácia fellegvárában miért nem tudják végre tisztességesen megoldani ezt a kérdést.
Miért nem csinál pl. a psychiátria egy saját mentőszolgálatot. Csak futná az adóból?

A bejegyzés trackback címe:

https://psycho.blog.hu/api/trackback/id/tr59591391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jenö 2008.07.30. 11:37:35

A megoldas ennel egyszerubb is lehetne. Pl. a jard feltehetne a segget a mentöre!! Ezt en sem ertem mondjuk, hogy miert van ez igy. Illetve ertem, azert mert egyedul a jard alkalmazhet testi kenyszert, senki mas. Ha en megfogom a tavozni keszulö beteg karjat, hogy visszatartsam jogi vetseget követek el, amiert is felelössegre vonhato vagyok, mert korlatoztam a szemelyes szabadsagaban. Ez amugy helyes elkepzeles, csak mint a törtenet is mutatja meg van a maga hatulutöje. Mondjuk az sem megoldas (neha megis az) ami Mo.-n van, hogy pl. a mentös siman meggepeli a pszichiatriai beteget. Nyilvan ez egy extrem pelda, de nem is olyan ritka, ha jobban belegondolunk. Nem tudom melyik a jobb, humanusabb...

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2008.07.30. 13:01:19

Mi lenne , ha én mint psychiater szakrovos a magam legitimizatiójával eldönthetném, hogy a betegnek mmilyen tipusú szállításra van szüksége.Mehet mentővel,vagy esetleg kell a rendőr. Annyi mmindenben dönthetek, ebben miért nem?
Az is felmerül kérdésként, hogy bünügy vagy annak gyanujának hiánya esetén a rendőrenk miért van joga a testi szabadság korlátozására? Náluk valyon hogy van ez szbalyozva? Milyen esetben igen és milyenben nem. Vagy ha már rendőr, akkor korlátozhat? Amúgy eddig csak jó tapasztalataom volt a rendőrökkel. Látszik, hogy ilyen irányú képzést is kapnak, közel sem olyan agresszivak mint otthon.

SzP. 2008.07.31. 16:50:14

Magyarorszagon ugy van ( volt amikor meg mentöztem) hogy a duhöngö baltaval vagdalkozo beteghez hivtak. Rendörök mar ott voltak a kapuban. Mondtam nekik hogy be kene menni es elvenni a baltat.Az egyik ram nezett csodalkozva es kerdezte - nekem ?? nekem gyerekeim vannak!!
Mit volt mit tenni egyedul mentem be elbeszelgettem vagy egy orat es megoldottam a helyzetet. A soför es az apolo biztositottak(vakumvas) - a rendörök turelmesen dohanyoztak az utcan.
Sokan megeltuk az ilyet
Szerencsem volt, nem vagott le. Azota nekem is vannak gyerekeim, de valoszinuleg hasonlo helyzetben ennek ellenere nekem kene bemenni.Lehet hogy mar felnek egy kicsit?
Azota sok viz lefolyt a Tiszan , meg több a Dunan.
süti beállítások módosítása