A matematika órák sok általános iskolában igen rossz színvonalúak. Ezt mutatja a Skolinspektionen (Iskola felügyelőség) egyik vizsgálata amiben Svédország 26 iskolája vett részt.
Több példa is van arra, hogy mennyire rossz a helyzet. A tanárok rossz képzésben részesülnek. Sok tanár nem is érti mit kellene tanítania. Csak a legegyszerűbb dolgokat tanítják meg, a többivel nem tőrődnek. Ezáltal sok gyerek irreálisan jó bizonyítványt kap.
Ez így nem mehet tovább - mondja Monica Gillenius a Skolinspektionen munkatársa.
Az nem elég hogy a gyerekek megtanulják a négy alap műveletet. Meg kell tanulniuk  komplexebb feladatokat is megoldani és mélyebben elmerülni a matematikában.
 
NA, 2009, október 2.
(Matematiken i grund-skolan fåf skäll)

A bejegyzés trackback címe:

https://psycho.blog.hu/api/trackback/id/tr341435369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venator 2009.10.11. 09:54:45

Ebben lehet valami, mert az új munkahelyünkön pénteken szünnap lesz és a kollégák nem tudták kiszámolni, hogy mennyivel kell többet dolgoznunk a négy napon, ha amúgy napi hat óra a munkaidő.
Gyakorlatilag papíron kellett levezetni számunkra, hogy 4 x 1.5 óra, az 6, így kijön a pénteki szünnap.

Az, hogy a boltban nem tud három tételt fejben összeadni vagy kiszámolni a visszajárót, az már fel sem tűnik, inkább kisegítem és mindenki jobban jár. Pedig nem is vagyok jó matekos...:)
süti beállítások módosítása