Olvasom ma a Weborvoson, hogy Horváth Ágnes nyilatkozott valahol és az állította, hogy az Orbán kormány ideje alatt az orvosok bére 58 %-al (igaz a választási kampányukban 400 %-t ígértek) az MSZP-SZDSZ kormányzás alatt 118 %-al emelkedett (???????)   Hogy én ezt hogy nem vettem észre? Lehet, hogy tévedésből tanultam meg svédül és hurcoltam ki magammal az egész családomat?
Ti érzitek, hogy ekkorával nőtt a fizetésetek? Én vagyok csak hülye?

 

4 komment

Címkék: vegyes

A bejegyzés trackback címe:

https://psycho.blog.hu/api/trackback/id/tr19358374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attila · http://ungersklakare.blogol.hu 2008.02.28. 21:02:23

Én nem dolgozom olyan régóta, de 2001 körül, mikor még családorvos rezidensként csináltam a belgyógy gyakorlatot a Tétényi úti kórházban, akkor a rezidensi bér még felette volt a kezdő orvosinak. Akkor 90-95e körül kaptam kézhez nettó, míg egy osztályos orvos 60-80e körül. Emlékszem, kaptunk is görbe pillantásokat, ha a bérről volt szó. Aztán jött a Meggyesi kormány és általános béremelést tartott a közszférában, ezután tényleg megnövekedtek a bérek, bruttóban persze. Nettóban max 20-30 %-kal. De ez sem volt érzékelhető, mert úgysem a fizetéséből élt az orvosok többsége. Ehhez képest ma inkább már az a jellemzőbb, hogy Bp-en többnyire bér nélkül dolgoznak, vagy ügyelnek, csak hogy ottmaradhassanak a kórházban műteni (pl. Tétényi nőgyógyászat, fül-orr-gége), a "végeken" meg a hiányszakmákban egyedi megállapodásokkal, többnyire vállalkozói rendszerben elég szépen is lehet keresni. Persze ez utóbbi csak egy vékonyka rétegecske.

bik ortoped 2008.02.28. 21:27:37

nekem 75-ről 150-re ugrott bruttoban akkor. de ettől még nem mentem a falnak. de politizálni nincs értelme mert otthon csak trogerek vannak a parlamentben.

Attila · http://ungersklakare.blogol.hu 2008.02.29. 07:18:32

Azért is alig volt észrevehető a változás, mert nem sokkkal ráelvették a veszélyességi pótlékot a pszichiáterektől, meg a laborosoktól, ami nettó 20 minusz. Aztán nálunk a nyelvpótlékot is Zalaegerszegen. Szóval bruttó több, pótlék minusz + infláció=észrevehetetlen változás.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2008.02.29. 11:15:42

Igen az elejen mi is azt gondoltuk akkor, hogy többet fogunk kapni,igy is lätszott a fizetesi papirokon. Csak amit nem propagaltak a nepeknek, hogy valoban elvettek mindenfele potlekot Van azonban egy masik kevesbe ismert csusztatas is benne, hogy belevettek ebbe a brutto 58 %- os emelesbe a kötelezö soronkövetkezö eremeleseket is ( eletkor , szakvizsga utan järo stb ) amit amugy is meg kellett tenniuk, tehat nagyon lätszat intezkedes volt, amolyan paraszvakitas. Arrol mär nem is beszelek, hogy nehanyan adokategoriat is ugrottak es nagyobb lett a levonas. En midenesetre mar akkor is jocskan minuszba kerultem netto. Ez az komment nem a politikarol szol, vagy legalabbis nem ervel egyik oldal mellett sem .Mind a ket oldal ugyanazt muveli. A kulönbseg nem a jobb meg a bal oldal között van, hanem aközött hogy ki van lent es ki van fent a husosfazeknal.
Volt egy ätmeneti periodus, amikor vällakozokent lehetett ugyelni. Ez akkor valoban eleg jo penzt hozott. Aztan csavartak egyet a jogszabälyokon( ez nalunk könnyen megy) es megtiltottak a vällakozasban ugyelest. Ennek eredmenye az lett volna(ha ki nem jöttem volna Svedorszagba),hogy a kezhez kaopott fizetesem lefelezödött volna.
Igaz igy talan megusztam egy szivinfarktust.
Ha az ember erzi, hogy sok munkaval tud több penzt keresni, akkor ezt meg is teszi es nem gondol magara es a csladjara. Egy darabig . Ebbe en is beleestem. A havi 6 kötelezö ( kiemelt, tehat ällando felveteles )ugyeletem mellett meg 4-t bevallatam "önkent es dalolva"(?). Ha valaki belegondol mit jelentett ez, 3 gyerek mellett havonta 10x nem otthon aludni es egesz honapban agy nelkul vanszorogni färadtan, annank nem kell tovabb magyaraznom. Na en ebböl a mokuskerekböl ugrottam ki idöben. Most napi 8 orat dolgozom,(idegen nyelven ez sem könnyu) es van havi 2 telefonos ugyeletem. Es nem kell attol rettegnem, hogy mi lesz a következö "jobbito "lepes, tudok -e majd enni adni a gyerekemnek holnap.
süti beállítások módosítása