Lärare misshandlad och ofredad av elever

Egy diákokból álló banda legalább 1 éven keresztül zaklatott egy tanárt az askersundi Sjöäng iskolában. Pénteken rendőrt kellett hívni mert egy ajtóval beszorították. Ekkor kiderült, hogy a diákok máskor is lökdösték, fenyegették a tanárt és szabotálták az óráit. Az iskola igazgatója azt állítja, hogy semmit nem tudott arról ami az iskolában zajlott.

Az igazgató szerint nehéz bármilyen intézkedést hozni a bántalmazó gyerekek ellen mert joguk van iskolába járni és ez a joguk erősebb annál, minthogy az iskolából kizárhatnák őket. A rendőrség egy másik esetben is nyomoz, amikor egy diákot fojtogattak a banda tagjai.

Részletek:

A tanár a főbejáratnál ment ki, amikor észrevette, hogy az ott álló diákok dohányoznak. Mikor rájuk szólt, hogy ezt nem tehetik, feldühödtekés az egyik diák rácsapta az ajtót a tanárra úgy, hogy annak a lába beszorult. A tanár ekkor  a rendőrséget hívta. Amikor a rendőrjárőr a helyszínre érkezett, az is kederült hogy nem ez volt az első eset, a diákok már több alkalommal bántalmazták. 

Egy alkalommal a diákok megpróbáltak bejutni egy tanterembe ahol a tanár éppen órát tartott.Mivel nem engedte be őket, ököllel megütötték. Az ütés a karján  érte amikor azt felemelte, hogy a mellkasát védje.
Ajtóba szorítást és az ütést bántalmazásnak minősítette a rendőrség , igy  2  rendbeli  bántalmazásért történt feljelentés.

Máskor, amikor egy szönyeget rugdostak éppen. rájuk szólt, hogy ne rongálják az iskola tulajdonát. Erre válaszul a diákok megfenyegették, hogy betekerik a szőnyegbe és őt fogják rugdosni.

Olyan is előfordult,hogy úgy szabotálták az órákat, hogy a folyosón található biztosítékszekrényt feltörték és lekapcsolták az áramot. Emiatt az összes elektromos berendezés amit az órákon használtak elállítódott és sokáig tartott amíg újra beállították azokat. Ezt  zaklatásnak minősítették. 
A tanár elmondta, hogy  az ismétlődő zaklatások miatt alvászavarral küszködik és egyéb tünetek is felléptek.

Intézkedések

Az iskola igazgatója Malin Skyrman Kindervall azt nyilatkozta, hogy intézkedésképpen megbeszélést tartottak a diákok és azok szüleinek részvételével. További intézkedésként a diákokat gyakorlatra küldték, a tanárnak pedig pszichoterápiás segítséget szerveztek. A rendőrségi vizsgálat eredményétől függően további lépéseket tesznek.

Az igazgató azt állítja, hogy nem tudott  a dologról , a zaklatások már azelőtt elkezdődtek, hogy kinevezték volna az igazgatónak tavaly tavasszal. A tanár az előző igazgatónak elmondta a történteket, de az nem vette komolyan. A tanár ezután elhatározta, hogy nem kér többször segítséget és emiatt a jelenlegi igazgató nem tudott az egészről.

Mit lehet tenni ilyen esetben?

Elrendelhetem [igazgató] az személyre szabott iskolalátogatási időt ill. más ideiglenes intézkedést hozhatok rövid időre. De a gyerekek iskolai oktatáshoz való joga annyira erős, hogy én mint általános iskolai igazgató nem zárhatom ki az iskolából őket.
Ezek csak átmeneti intézkedések amíg a végleges megoldást meg nem találjuk.

 

Pénteken ugyanebben az iskolában az egyik diák fojtogatta a másikat, aki már alig tudott lélegezni . A többi diák kérlelésére sem hagyta abba, végül a diákok közéjük álltak. Mivel a rendőrők egyébként is a helyszínen tartozkódtak ezért az igazgató ezügyben is feljelentést tett.

Nerikes Allehanda, 2009-02-04

 

A bejegyzés trackback címe:

https://psycho.blog.hu/api/trackback/id/tr26923326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tunde 2009.02.05. 11:42:45

a prolisodas, lumpemesedes es az ebböl adodo erkölcsvesztes, agreszivitas a liberalis demokracia leple alatt olyan mereteket öltött, hogy egyenesen kerdeses a jövö.

TUNYA 2009.02.05. 23:50:47

Jó blogovár, hagyjad már itt a nagymagyar szélsőjobbos hülyeségedet....Semmi baj nincs a demokráciával, sem pedig a liberalizmussal....
Ez lózung, amit itt összehordasz, érvek és valós tudás nélkül alátámasztva...Svédországban élsz?
A probléma itt énszerintem a következők miatt van és megpróbálom pontokba szedni a dolgokat, persze korántsem mondom hogy Nekem van igazam, ez csak egy nézőpont.
1. Svédország bevándorláspolitikája: Ahogy én látom, a svédek ezzel a keblünkre ölelünk mindenkit és beengedünk mindenkit ide, önmagukat és a saját kultúrájukat ölik meg! Könyörgöm annyi olyan emberrel találkoztam már itt (elsősorban arabok, kínaiak, stb...), akik több mint 5 éve itt élnek és nem beszélnek svédül...(Csak példaként én 5 hónapja élek itt, és nem mondom azt hogy folyékonyan, de beszélem a nyelvet, de angolt a boltokban már 3 hónapja nem használom, a munkahelyemen sem beszélek már angolul, csak ha tényleg nagyon muszáj.) Ennek ellenére a svéd állam van olyan birka, hogy eltartja ezeknek az embereknek 100000-it őket barnbidragból, meg még kitudja hányféle ilyen-olyan címen juttatott segélyekből!
2. Ezeknek az amúgy sem agyoniskolázott embereknek a gyerekei persze svéd iskolákba járnak, viszont ugye azzal mindenki tisztában van, hogy az elsődleges szocializációs közeg a család (különösen igaz ez az arab országokra, és a távol-keleti országok nagy többségére), és természetesen a gyerek nagyrészt azt a viselkedést sajátítja el, amit otthon lát. Nem titok az sem, hogy pl. az arab világban, de akár távol keleten, egy európai számára sokkal "vadabb" világ van és bizony nem mennek szomszédba egy kis erőszakért.
3. A fentebb leírtakból következik, hogy a gyerek sokkal, de sokkal agresszívabb lesz az iskolában, mint például a svéd társai, a kulturális különbségeknek köszönhetően, illetve annak, hogy egy átlagos arab családban 3-4 gyerek simán van és mondjuk a gyereke között van 2 év korkülönbség (futószalag effekt), de én találkoztam itt olyannal is akiknél 9 van! Egyszerűen nem tudod rendesen felnevelni őket, mert nem is jut időd rá!
4. Nyilván ha egy amúgy svéd vagy európai gyerek látja társa viselkedését az iskolában, főleg fiatal korban, bizony az utánzási mechanizmus hatására (ha ő megteheti én miért nem), nagyon könnyen átveheti ezt a fajta magatartást. Persze nem elhanyagolható az sem, hogy a svéd gyerekek a fene nagy jómód hatására iszonyatosan el vannak kényeztetve és bizony nem nagyon tanulják meg mit jelentenek a nem/nem lehet/nem szabad szavak. Továbbá tudvalevő az is, hogy Svédországban igen magas a válások aránya is és nyilván egy gyereknek, fiatalt a második/harmadik apukával/anyukával való együttélés igen könnyen összezavarhat.
5. A svéd állam borzasztóan megengedő állam, és iszonyatosan komolyan veszik az emberi jogokat, a tanuláshoz való jogot és úgymond, hisznek mindenkiben aki itt él! Ez borzasztóan szép és nemes dolog úgy gondolom, de a bevándorlók nem elhanyagolható százaléka kegyetlen módon kihasználja ezt a "kegyet" úgy gondolom.

Szumma szummárom tudnék még erről mit írni, történeteket hozni, de így is túl hosszú lett ez egy kommenthez (lehet jövő héten bejegyzést is faragok belőle a blogomba :D:D:D)!
Az minden esetre tény, hogy a régen volt Svédország a nyugalom, a bizalom országa kezd eltűnni, és véleményem szerint ez több mint szomorú.....

HZ · http://nagyvilag.blog.hu 2009.02.08. 22:55:30

Szerintem nem Tunyának van igaza, mert akkor ez csak Svédországban lenne így, azonban a fejlett liberális demokráciákban mindenütt általános folyamat. A jogokat mindenhol kinyilvánítják, a kötelességeket azonban nem kérik számon, nincs valódi szankció semmire.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.02.08. 23:30:31

@HZ:
Én nem keverném bele azt a fajta ideologiai vitát, ami otthon folyik.Az is egy dolog.
Itt tényleg egész más héttere van az efféle történeteknek. Tunya nagyon jól látja a háttérben huzódó skandináv specialitásokat.
Otthon még régen egy követ fujtunk, vagy fujjogtunk, amikor itt már elkezdődőtt valami, ami ide vezetett.

Ginewer 2009.02.15. 20:09:50

Tunyának sajnos nagyrészt igaza van.
Más kérdés, hogy az egész világ az erőszak felé megy és ez aggasztó!!!

Visszatérve: tény és való,hogy a rengeteg bevándorló ront a helyzeten. Magam az SFI-ben tanultam egy ideig. Csak 2 hónapot,mert ennyi elég volt ahhoz,hogy megfelelő svéd tudásom legyen.Viszont az ott üldögélő nagyszámú mindenféle ember már odajárt vagy 5-6 éve,mégsem tudtak svédül. Minek??? Pénzt kapnak azért,hogy bemenjenek a suliba.
A gyerekeiket sem tanítják semmire,ugyanúgy élnek,mint otthon. A szemetet eldobják,mit kéne csinálni vele? Aki nem tetszik meg kell verni! Miért ne? Mi történhet??? SEMMI!
És ez a dolog lényege! Ugyanis a másik oldalon ott vannak a kedves svédek, akik szigorúan tiltják a gyerekek nevelését. Csodálom, hogy a tanárnő,aki rá mert szólni egy gyerekekre,még szabadlábon van.
Nagyon szomorúnak tartom ezt a marha nagy szabadságot,amit az ifjúság élvez,mert soha nem tanulnak meg beilleszkedni sehová.
Erről persze a pszichiáterek tudnak igazán mesélni!! Sehol nincs annyi lelkibeteg fiatal,mint itt a svédeknél.

süti beállítások módosítása