Barnabás fiam 5 hete köhögött már, amikor úgy döntöttem, hogy mégiscsak utána kellene nézni, hogy mi van a háttérben, miért nem tud kimászni belőle. Láza nem volt, élénk volt, de mélyről hurutosan köhögött. A tüneti szereket végig próbáltuk.
Gondoltam nem ártana utána nézni kicsit.
Úgy tűnik az 5 hetes anamnézis azért elég volt, hogy ne csak a nővérig jussunk.
Először sorban álltunk a rendelőintézet laborjában, ahol megszúrták az ujjbegyét és néztek egy CRP-t. Ezután újabb sorban állás, majd bejutottunk az orvoshoz. Szavam nem lehet, szakma szabályai szerint végig vizsgálta,. Szólni nem sokat szólt, a kérdezést sem vitte túlzásba.
Annyit mondott, hogy menjünk vissza a laborba, mert elrendelt egy garat tenyésztést.
Újabb sorban állás, majd levették a tenyésztést és mehettünk haza.
Majd értesítenek az eredményről.

Ha már ott voltunk, gondoltam szólok, hogy az állítólagosan létező „ barn program”-ba. (ez lenne itt a gyerekek rendszeres kontrollja, van egy 4 éves korban is)  2 és fél év óta senki nem szólította a gyerekeimet. Azt sem ellenőrizték, hogy kaptak-e egyáltalán valamilyen védőoltást.
Megígérte, hogy intézkedik.
Jött is egy behívó  Barnabásnak következő héten, hogy mehet a 4 éves kontrollra (igaz mindjárt 6)
Nagyon kedves volt a nővér akivel találkoztunk. Kérte az elnézést, amiért kifelejtettek bennünket.
Az asztal alól kihúzott egy láda játékot, hogy amíg egyeztetjük a védőoltásokat, addig se unatkozzon a gyerek.
Bájolgás magas fokon, ebben nem volt semmi hiba.
Megmérte a súlyát, a magasságát, majd leereszkedett a szintemre és hosszasan magyarázta a görbéket,.Megnyugtatott, hogy se nem sovány, se nem kövér.
Elmondta, hogy mivel a gyerek tisztán érthetően beszél, ezért a hallása is rendben van. A játékokért is pontosan nyúlt, tehát a látásával sincs baj. Ennyi. 
Legközelebb majd 6 éves korában megint megméri egy nővér a súlyát.
Megegyeztünk, hogy továbbra is otthon intézzük a védőoltásokat.  (Van némi különbség az egyes védőoltások beadási idejében.
Meghallgatni a szívét, megnézni van-e lúdtalpa, phymosisa stb, ugyan minek?

2 héttel az orvosi vizsgálat után megkaptuk Örebróból a  Mikrobiologiai laborból a választ postán.
Barnabás véréből nem tenyészett ki kórokozó. Ahhoz képest, hogy garat váladékot vettek le, ügyesen transzformálták a dolgot vérvizsgálatra.
Itt le is zárult a dolog.  Kontrollra nem szokták visszahívni a gyerekeket. Ha pozitív lesz egy tenyésztés postán küldenek receptet is (Kolleganőm kapott így.)
Úgy tűnik  hogy elégedetlen vagyok? Igen nagyon.
Én annak idején Boda professzornál nem így tanultam a gyerekgyógyászatot.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://psycho.blog.hu/api/trackback/id/tr6807436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evergo · http://evergo.blogol.hu 2008.12.06. 14:51:04

Hát a várakozás alatt talán meg is gyogyul az ember. Nekem olyan 1 hónapja volt csuna faringobronchitiszem, láz köhögés, lágzási nehezítettség, torokfájás, rossz közérzet. aztán azért saját kutfőből nekiálltam egy doxycyclin kurának, nem is volt baj. bár mindkét also végtagon apro piros nem viszkető kiütések, de egykét nap után múltak, a gyogyszer további szedésétől függetlenül. aztán azé lezajlott, azonban amikor cipőt akartam venni néhánynappal később, vettem észre h a 42es cipő nem jön rám, ja be volt duzzadva minkét lábfejem. meg mindkét lábszár. Na, megijedtem, mert nem jo ha pl a szivemre is megy egy bakteriális fertőzés. meg az ember járjon a végére. SIkerült foglalnom időt egy fiatal ST kolleganőhöz, rendesen megvizsgált, de nem talált semmit. torokleoltást nem javasolt, laborkontroll meg tüdő rtg. azon másfél hét mulva voltam, nem tudom mit mutat, nekem nem adják ki. majd jön valaki másik kollega, aki megnézi a leletet, ha nem felejtik el, mert az ST kollega csak bérorvos volt, többet nem jön. ja meg van egy lipoma oylan cseresznyényi a hátamon, kértem arra is beutalot. kaptam. 2009 február 21 egy underlákarehoz, ami nem baj, de a furaság az hogy ez szombat. ügyeletbe rendelnek be? oké, nem prioritás, de ennyire nem? ja, meg a jövö heti MR időpontomat is vissza kell mondanom, még tavasszal rendelték, de azóta már megműtöttek és meg is gyogyultam. hát ez van. várakozás-

HZ · http://nagyvilag.blog.hu 2008.12.06. 22:34:04

Jobbulást a kisfiadnak! (remélem ez már nem is aktuális)

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2008.12.07. 00:28:23

Köszönöm, a gyerekek alapvetően erősek és sok mindent kibírnak, még a svéd egészségügyi ellátást is.
Sajnos nem mindig. Van olyan betegem, akit a nővér többbször hazaküldött a nagyon lázas gyerekével,jó tanácsokkal ellátva , ugyanazon a délutánon. Végül amikor mentőt hívtak, már nem lehetett rajta segíteni.Élt 4 évet.Azóta kezelem anyukát depresszióval.Csak sajnos ezen semmilyen pirula nem segit és én sem tudok.
Az egyik adminisztrátorunk lányát ugyanigy küldték haza avval hogy vegyen be paracetamol tablettát. Lázas volt, hányt és jobb oldalon fájt a hasa. Ugye mondanom sem kell hogy mi volt a baja?
Arról nem beszélve, hogy két hányás között milyen hatásos egy tabletta.
Otthon is vannak ilyen rémtörténetek, mindig vannak olyanok akik tévednek, orvosok is.
A fő bajom az, hogy ez itt rendszerhiba és ez mint olyan megváltoztatható lenne. Csak akkor mi lesz a nagy egyenlősdivel?

tundi · http://www.medicus.blogter.hu 2008.12.07. 10:43:23

ahoz kepest nem is jartatok olyan rosszul. A multkoriban bejutottam a szajsebeszhez, benezett a szamba aztan kaptam uj idöpontot masodszor is benezett a szamba es elkuldött gondolkozni. Mindezert fizettem 700 koronat majd megcsimaltattam a munkat Budapesten.

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2008.12.07. 22:05:51


Mi is megyünk haza dec. 27.-én és 10-n jövünk vissza. Már intézem az időpontokat a gyerekeknek és magunknak is. Végül is évente min. 3x hazamegyünk így meg lehet oldani az időszakos ellenőrzéseket meg a védőoltásokat.

canismerga 2008.12.10. 09:13:49

Ehhez még hozzájön, hogy a spórolás jegyében ki fognak rúgni elég sok undersköterskát és egyéb eü. dolgozót, ami ugye még "jobbá" fogja tenni az ellátást.
Azért vannak jobb és rosszabb VC-k és BVC-k, ahova én járok ott, ha kicsit erőszakos vagy akkor aznapra kapsz időpontot a familjeläkare-hoz, ha szerencséd van, akkor svédül is tud és csak az ügyességeden múlnak a továbbiak.
Én szeptember óta várok egy sima fettknöl eltávolításra a nyakamból, állítólag januárban már sorra is fogok kerülni.o:))

Giulio 2008.12.11. 10:17:16

Sokan kérdezték már tőlem, hogy miért is jöttem haza három év után Svédországból 1990-ben.

Amiket itt leírtatok, komoly súllyal estek a latba.
Az akkor 5 éves fiam majdnem megfulladt egy pseudo-croup hajlani jelentkezésekor, és nem volt egyszerű sem a kórházba (Huddinge sh), sem az Akut-re bejutni.

A BVC működése már akkor sem volt jobb.:-)

Pofon 2008.12.11. 16:39:49


Evergo: Azért továbbra sem tanácsolnám hogy bronchitisedet Doxyciclinnel kezelgesd, mert a tüneti th. elég rá, mivel 95%-ban vírus okozza. Másrészt ha pedig baktérium, akkor nem doxycyclin az első választás. Persze jó magyar reflex- felsőléguti hurut=antibiotikum.

evergo · http://evergo.blogol.hu 2008.12.12. 06:55:23

pofon

igazad van. azonban én mint dohányos alapjáraton rendelkezem egy krónikus bronchitissel és az adott időszakban tele volt a környezetem mindenféle felsőlégúti hurutokkal. Egyébként valoban nem az elsőként választando szer az antibiotikum

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2008.12.12. 21:47:05

Giulio:

Örölük a kommentednek. Jó lenne tudni kicsit többet a 80-90-s évek Svédországáról is. Miakik a blogjainkat írogatjuk, csak a mostani helyzetet ismerjük.
Már akkor is ilyen parasztvakiás ment a szinvonalról?
Szóval várjuk a hozzáfüznivalóidat a témához!
süti beállítások módosítása