...most már csak egy psychiater kell, hogy ápolja a lelkemet. Kb. egy hónapja kértem egy időpontot, mert az egyik régi koronám meglazult. Ezidáig ahányszor hazamentünk Magyarországra elmentem a fogorvosomhoz, aki barkácsolgatott rajtam amit éppen kellett. Ez most úgy tűnt kisebb dolog, csak vissza kell rögzíteni a koronát.
Ma eljött az én időm. Kitartás jönnek nemsokára megint a psychiátriai témák is, bár ebben a filmben is lehet találni jócskán Kitartás jönnek nemsokára megint a psychiátriai témák is, bár ebben a filmben is lehet találni jócskánElőször is csináltak egy nagyon alapos állapotfelmérést sok-sok RTG felvétellel. Minden rendelőben van RTG felszerelés, nem kell ide-oda rohangálni, ami azért nagy előny. Minden digitalizálva van, a fogorvos diktálja a talált eltéréseket az asszisztens meg azonnal rögzíti a számitógépben.  
A jobb fajta magánrendelőkben nyilván otthon is így van, de az állami fogászatokon azért nem ez a jellemző.
Ennek alapján készítenek egy kezelési tervet és egy árajánlatot.
Az enyém a következőképpen alakult, a mai napon el kell távolítani az  említett koronát és ki kell húzni az alatta levő fogat. (kicsit tévedtem). Na ez került így hirtelen 1500 Kr-ba. A felmérés során találtak néhány régi tömést, ami megérett a cserére és egy-két  korona alatti foggyökeret, amit szintén kezelni kell. 
Meg is lett gyorsan az ajánlat: 21 000 KR (fogtechnikusi díj nélkül) és leghamarabb ősszel tudják elkezdeni.
Amúgy is depis vagyok néha, hogy elmúltam már 20, de most már inkább azon sírok, hogy elmúltam 19, ugyanis addig ingyenes a fogászati ellátás.
Azt gyorsan eldöntöttem, hogy inkább hazautazom pár alkalommal egy jól kiválasztott fapados jeggyel, most már csak pontosan le kell szervezni.

Hétvégére a sok panaszkodás után jöjjön ismét egy itteni tehetség. El sem hiszem, még csak 9 éves.

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.376478

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.376645

 

2 komment

Címkék: zene fogorvos

A bejegyzés trackback címe:

https://psycho.blog.hu/api/trackback/id/tr75421204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evergo 2008.04.12. 05:49:42

Hát én is voltam fogorvosnál, az hogy kb minimum 1 hónap múlva kapok időpontot, már nem is lepett meg. A sok csillivilli és számítógépre alapozott ellátás az számomra csak egy dolog. Egy statusfelvétel 850 korona volt. Mellesleg rögtön elutaltak tandsköterskahoz is, ujabb 800 korona lett volna, ő megmutatja hogy kell még helyesebben fogat mosni. Miután az első felmérés alkalmával a doktornő megmutatta kérésemre, igy a látogatást lemondtam. Mellesleg a betegek itt banktól felvett kölcsönnel finanszirozzák az állami fogorvosi ellátásukat, kisebb vagyon. Múltkor meg az Aftonbladetben olvastam az egyik újságírónő paprikás cikkét hogy nehogy azt higyjük hogy annyira jó a fogorvosi ellátásunk. Vele pl közölték hogy csak a területileg illetékes fogorvoshoz mehet a gyerekkel az ingyenes ellenőrzésre, és miután az azok által elmulasztott lyukat és egyéb eltéréseket inkább Lengyelországban, lényegesen olcsóbban kezeltetett le igy már a területileg illetékes fogorvoshoz se mehet vissza ingyen a gyerekkel. Tisztára mint egy garancialevél, írja a hölgy, meg nem csinálják a fogait, de ha mással csináltatja meg akkor a garancia érvényét veszti.
Én magam is otthon fogom megcsináltatni a fogaim, nem várok itt senkire, otthon jók és nem ennyibe kerülnek.

evergo 2008.08.31. 13:41:52

Ld bejegyzésem a másik fogászatos posztodnál 2008-08-31
süti beállítások módosítása